Slut ögonen och föreställ dig en Alice-i-underlandet-värld. Magisk och drömsk, vita kaniner. Plocka in en trollkarlsclown med ett stort, vitt hår och ett stort leende. Varva med en gymnastisk kreatör, som av delar av sina kläder sätter ihop magiska drakar och fnysande parasolldjur. Lägg till fantastiska dräkter, kasperteater med franska politiker som fiskar, och fransk sång. Därtill ett gäng levande kaniner, ankor och duvor.
Jag försöker det omöjliga. Jag försöker att i ord fånga den storslagna och exceptionella upplevelse som Victoria Chaplin och Jean-Baptiste Thierrée bjuder på. Tänk på de där magiska ögonblicken, de totala höjdpunkterna i alla föreställningar du sett. Sätt nu ihop dem i samma föreställning. Du förstår att det är omöjligt att ge en rättvis beskrivning. Det är färg, det är fart, det är fantastiska gymnastiska konster blandade med enkla skämt i en exakt timing. Fantasi och kreativitet i stora mått, i kombination med akrobatiska färdigheter, trollerikonster och clowneri. Jag hänvisar till filmklipp och bilder. Det är en show som har allt, och jag skulle önska att alla kunde se den. Alla skulle garanterat hitta åtminstone någonting som tilltalade dem, från små barn till äldre. Att sätta priset till trehundra kronor begränsar dock tillgängligheten till de som har pengar. Något jag önskar att Göteborgs Stad tänker på till nästa gång det bjuds på fransk nycirkus i världsklass.